söndag 10 januari 2010

Kettlebellutbildning, dag två

Som ni ser på bilden har dag två av vår utbildning varit fylld av aktivitet. Först repeterade vi lite från gårdagens övningar, kändes nästan inte alls i kroppen, och sedan ägnades ett par timmar till programupplägg. I våra grupper tog vi fram 15-minuters program för uthållighet, fettförbränning och styrketräning. Riktigt givande. Sedan fick varje grupp köra sitt pass med övriga deltagare. En ordentlig genomkörare.

De sista två timmarna fick testa massa andra träningsredskap; bulgarian trainingbag (tredje bilden för vänster, övre raden), clubbells (andra & tredje bilden, nedersta raden), megagummiband (kommer inte ihåg namnet men ni ser det på nedersta raden längst ut till höger samt översta raden , bild 2). Grymt kul men bäst var kettlebell, tur det när det är det vi har på Älvhögsborg.
Jag är grymt trött i kroppen men känner mig taggad för terminsstarten imorgon och så fort den här träningsvärken går över ska jag börja öva på mina tekniker. Olof bytte några ord med mig i slutet av kursen och gav mig en liten idé. En utmaning men det kan ju vara kul. Vad det är berättar jag längre fram. Ska snacka vidare med Linda, Daniel och Mathias först ;)

1 kommentar:

Sofie sa...

Förstår att du är mör! MEn du ser VÄLDIGT spänstig ut måste jag säga! :) Hoppas helgen var bra! Kram