söndag 31 januari 2010

Snabb söndag

Av någon väldigt konstig anledning satt jag uppe till 02.30 igår. Lyssnade på musik och ordnade lite med passen till Spinn of hope. Skulle sedan bara ändra en uppgift i mitt CV och helt plötsligt satt jag och plitade ihop ett nytt personligt brev och en ansökan till "en tjänst" på Älvhögsborg Plus. Lite skum sitution då jag redan jobbar där och jag inte ens vet om det kommer bli en tjänst ledig eller hur den i så fall kommer att se ut.
Detta gjorde att jag imorse var tröttare än vanligt när klockan ringde. Snoozade X antal gånger och klev upp två minuter innan jag skulle vara hos Jojjo på frukost. Några minuter efter 9.30 slog jag mig ner vid hennes köksbord och blev bjuden på en kanonfrukost. Mannagrynsgröt med granatäpple var riktigt smarrigt. Den trötta Pappi piggnade ganska snabbt till och redan
10.45 parkerade jag bilen vid Skidstugan. Att det var -13 grader, några få solstrålar och att jag var utan åkpartner gjorde att jag var mindre motiverad än vanligt. Mina funktionskläder imponerade dock på mig och jag frös inte ett dugg. I stället för en åkpartner hade jag en hörlur i ena örat och de första varven på "femman" lyssnade jag igenom mitt nya cykelpass, det kommer nog att funka på onsdag. Innan jag påbörjade tredje varvet bytte jag från cykelmusik till Erik Grönwalls album och vi sällskapade i 25 minuter. Härligt. Jag fick en helt annan rytm med musik i öronen och skidåkningen flöt på riktigt bra. Tror till och med att jag använde benen en del idag. Hurra!!
Var hemma strax innan 13 och 13.30-13.45 skulle min syster + familj komma på fika. Megastress eftersom jag ville hinna plocka undan, duscha och även baka muffins. När jag skulle vispa ägg och socker poröst hände något med min elvisp och det ramlade ut metallbitar ur den. ??????? Snabbt upp till Jojjo för att hämta hennes. Upptäcker sedan att jag inte har något bakpulver. Snabbt upp till Jojjo igen, hon hade lånat det. Det finns roligare saker än att springa i trappor... bara så ni vet.
Till slut var smeten klar och medan mina muffins gräddades i ugnen hann jag både duscha, diska, klä på mig och hämta mobilen som jag såklart hade glömt i bilen. När det ringde på dörren kl 14.00 var jag precis klar med allt och hade till och med hunnit ställa fram muggar på bordet.
Tanken var att vi skulle hjälpas åt att sätta upp min vita hylla i köket men det slutade med att jag inte ska ha kvar hyllan. Den är för djup så om man sitter på stolarna längst in så slår man i huvudet eller axlarna i hyllan. Inte så jättenice. Bra att jag vet det nu, men jäkligt tråkigt att jag måste börja leta efter en ny hylla. vill få ordning på alla mina téer NU!.
Nåja, det blev istället en trevlig söndagsfika som även innebar storstädning igen... hur kan barn få fram så mycket på såå kort tid? Helt otroligt.
Har precis städat klart och nu sitter jag här och funderat på om jag ska skriva lite på uppsatsen, analysera låtar till cykelpasset, kontakta folk om spinn of hope eller vila i soffan?
PS: Det var väldigt goda muffins... recept kommer senare.

Inga kommentarer: