lördag 30 januari 2010

Lördagar 2010

Yoyoyo!
Igår gjorde jag ett långpass på Plus, varannan fredag kör jag 07.00 till 20.30.
Kan verka väldigt långt men dagen består av jobb inom olika verksamheter så de går ganska bra och det är gött att ha lite timmar samlade. Börjar bli ett lite lätt splittrad människa... fniss fniss.
Igår gick dagen extremt fort för det är fortfarande galet mycket folk i anläggningen. Dessutom gjorde en kollega vid namn Marie sin sista dag så vi hade lite fika och avtackning av henne. Min kladdkaka försvann fort, var tvungen att tugga på något för att inte bli på lipen när alla ska säga massa fina saker. Snyft!

Hon är en klippa och det är synd att hon försvinner... det kommer märkas på flera plan.

Linda (med glasögon) ger Marie en go farvälkram.

Idag har jag haft årets första "riktiga" lördag. De tidigare har det varit utbildningar, jobb på SG och andra schemabrytande aktiviteter. Dagens upplägg är en mall för hur jag tror att lördagarna kommer se ut under 2010. Och det känns bra! Lite sovmorgon, en god frukost, ett kettlebellpass, Överby med farfar (= lunch på Coop restaurangen), städ/tvätt/plugg och sedan kvalitétstid för mig själv eller med familj och vänner. Lite stuktur men ändå luckor för att vara impulsiv och kunna vara med på diverse happenings. Någon lördag in emellan blir det förhoppningvis jobb på Butlers eller lite partaj =)

Passar i detta inlägg på att hedra min underbara farfar Vasilis. Han är en grek uti fingerspetsen. Generös så det skriker om det och i hans närhet ska man äta precis hela tiden. I juni fyller han 90 år och i september har han och farmor varit gifta i 60 år. Imponerade!!
Trots sin ålder så är han förvånansvärt pigg och snabb. Jag & Jojjo hinner knappt med i hans tempo genom butikerna och när man kommer hem från lördagshandling har man inte fått med sig hälften av det som stod på listan, MEN ätit har man.

Farfar på mitt kalas 19/5-09.

Trevlig helg. Ät och svälj!

1 kommentar:

Lina sa...

Shit vad farfar och din pappa är lika :)