torsdag 28 januari 2010

Först besviken men sedan glad

Uppe kl 08.00 imorse för att 09.00 åka längdskidor med Mika.
Två äggmackor och ett glas mjölk var min uppladdning och jag kände mig pigg och alert när vi gjorde oss klara. Solen började titta fram och -4 grader kändes perfekt.
Blev dock lite besviken - det fanns inga spår!! Och det var skare överallt... suck.
Vi fick slita för att ta oss runt ett varv på 5 km-spåret. Livsfarligt i backarna. En köttbulle på is!

När första varvet var klart mötte vi en "vaktmästare" som meddelade att han skulle dra spår. Vi stod och njöt av solen i ca en kvart och sedan tog vi ett varv till. Härligt!!
Jag övade på att åka klassisk stil utan stavar för att lära mig använda benen. Det blev genast lite bättre så jag ska fortsätta att öva på detta till helgen.

1 mil blev det denna morgon och nu har jag precis avnjutit den obligatoriska muggen med varm choklad. Mums!
Har dock fastnat vid datorn för det ramlar in både frågor och anmälningar till Spinn of Hope.
Hurra!!!!

Inga kommentarer: