torsdag 7 januari 2010

Stänga av telefonen?

Anna, en kollega och studiekamrat, var här på frukost och plugg imorse. Riktigt trevligt och grupparbetet gick bra. Dessutom kom jag upp i god tid!

Planen var att jag skulle plugga hela dagen, med lite små avbrott för att öva step och combat. Det har inte riktigt blivit så. Jag har istället ägnat större delen av dagen i telefonen, mitt öra är lite lätt varmt om man säger så. Jag älskar att prata i telefon men idag har jag för första gången funderat på att stänga av telefonen.
Mitt kära jobb har ringt 7-8 gånger.
Till deras försvar är det olika personer som har ringt och det blir väl lätt så när jag är inne och rör i nästan alla verksamheter. Ändå kan jag inte låta bli att undra hur det hade gått om jag inte varit där. Just idag känns det som att jag är oersättlig där borta =)
De flesta i ledningen har varit långlediga över jul och nyår och har massa att ta igen samtidigt som flera instruktörer blivit sjuka och på måndag drar vårschemat igång = lite lätt kaos.
Det kommer lösa sig hur bra som helst men i nuet när telefonen ringer konstant så undrar jag hur jag ska få ihop det? Jag kan ju säga nej, men då vill jag ha en orsak till det, annars känns det bara elakt. Jag tror faktiskt inte lösningen är att stänga av mobilen, när jag väl sätter på den igen så kommer det finnas X antal meddelanden i min röstbrevlåda och då ska man reda ut allt på en gång, mer stressigt.
Jag borde väl helt enkelt prioritera pluggandet och se det som en orsak till att jag inte kan.
- Nej tyvärr, jag kan inte jobba imorgon för jag ska skriva på min uppsats.
Tror ni att jag någonsin kommer att säga så?
Jag vet att jag borde men jag vet också att det förmodligen aldrig kommer att ske, suck!

Komiskt nog sitter jag nu och skriver en handlingsplan på hur man kan motverka stress, hahahaha. Väldigt kul om jag får godkänt i denna kurs =)

Ska göra ett nytt försök och sedan borde jag nog börja kolhydratladda för nu jäklar blev det väldigt många pass:
Tors 17.30: PowerStep
Tors 18.30: Boxing
Tors 19.30: Cirkelträning
Fre 07.00: Cykel
Fre 17.00: Kettlebell
(Fre 18.00: Bodybalance - ett provpass på Plus och jag vill jättegärna testa det)
Lör-Sön: 10-19 Kettlebellutbildning - hur f_n ska vi överleva det?
Mån: VÅRSCHEMA drar igång

2 kommentarer:

Sofie sa...

Kom igen nu Sofia, du måste tacka nej till jobb för att få uppsatsen klar! Jag tror på dig! Kram

Jonas sa...

Ja min vän o kollega. Det ser tufft ut på träningsfronten men vi får hoppas det planar ut så småningom.
JJ