tisdag 19 januari 2010

Stora städdagen

Satt uppe till strax efter 03 igår. Det var verkligen inte planerat men jag letade lite musik till mitt cykelpass och började då såklart att sortera låtar och sedan bilder. Typiskt!
För att inte resten av veckan ska bli tajko så sov jag till 10.00 imorse och efter frukosten bestämde jag mig för att denna tisdag skulle bli: Den stora städdagen.
I lugn och ro tar jag mig igenom rum efter rum och dammar, torkar, dammusger och skurar. Härligt! I vanliga fall får jag alltid hoppa över ett rum eller öka tempot väldigt i slutet och snabbsvabba.

Har faktiskt valt bort träningen idag för att kunna ägna mig helhjärtat åt städningen samtidigt som jag i iTunes har gjort en spellista med låtar som kan passa till cykelpasset. Förenar nytta med nytta skulle man kunna säga =)
Köket och toaletten är kvar och sedan ska jag gå till återvinnigsstation med massa skräp, därefter lite mat med Jojjo och sedan medlemsrådgivning på Plus (sälja kort till nya medlemmar). Kikade igår och då var jag fullbokad. Det blir med andra fullt ös mellan 17-21.30.

Jag har nu bestämt mig på vilket håll jag vill ha den tokiga té - och sakhyllan men är osäker på om den är för stor. Har tagit ett foto när hyllan står på köksbordet så föreställ er att den ska upp på väggen innan ni svarar på följande fråga: Ska jag behålla den? Passar den in i mitt kök och för ändamålet; téer, burkar, receptböcker, socker osv?

Inga kommentarer: