måndag 18 januari 2010

Svårt val

För tillfället jobbar jag timmar på Älvhögsborg och försöker skriva uppsats. Uppsatsen går ju sådär eftersom ALLT annat är sååå mycket mer intressant. Men den hänger fortfarande kvar och jag ger inte upp. Hoppet är trots allt det sista vi har kvar =)
Känns som att jag är på Plus jämt men det är några timmar där, ett pass där osv = det blir inte kanonbra med pengar och det vore ju kul att slippa vända på varje öre.

MÅG ringde mig häromdagen och undrade om jag kan tänka mig att undervisa HP-elever i kursen Konferens och reception, 4 lektioner i veckan. Med lite pussel kan det nog gå att lösa. Frågan är hur mycket jag måste arbeta utöver de lektionerna med tanke på att jag aldrig läst kursen själv? Minns hur det var när jag skulle undervisa i engelska, jag fick ju plugga som en tok inför varje lektionstillfälle.
31 januari slutar en heltidsanställd på Plus och ledningen håller just nu på och ser över hennes tjänst. Jag har lämnat mitt intresse men de kan såklart inte ge besked förrän de vet hur tjänsten kommer att utformas.

Jag känner mig nu väldigt kluven?
Ska jag tacka ja till MÅG och riskera att få säga nej till en rolig tjänst på Plus, där fördelen är att jag har allt på samma ställe?
Ska jag tacka nej till MÅG och riskera att stå utan extra timmar överhuvudtaget, det är ju inte säkert att det blir någon tjänst på Plus som är passande för mig?

Ett mycket svårt val och det VÄRSTA är... jag måste bestämma mig idag!!!!
HJÄLP MIG!!!
Kom med argument för det ena eller andra så att jag får mer kött på benen.
Kan nog vänta någon timme till eller två.

Nu blir det combat, combat, combat - stackars mina grannar och tack Jonas som tog mitt kettlebell kl 12, nu kan jag köra på utan avbrott.

3 kommentarer:

Liza sa...

Hmm... trixit, men du ligger väl ganska bra till på Plus? Ta det som känna rätt i hjärtat... Men de e svårt... jag förstår de...

Sofie sa...

Hej raring!
Med tanke på att det endast är 4 lektioner i veckan på MÅG och du antagligen kommer att få lägga ner hur mycket tid som helst på att läsa in hade jag sökt och hoppas på Ähb och på det sättet förhoppningsvis kunna jobba när du jobbar och skriva på x-jobbet när du är ledig. För det kommer att bli asskönt när det är klart!

Liza sa...

Jag håller med föregående talare... =)