torsdag 25 februari 2010

Packning pågår (snart)

Ok.
Klockan är 22.40 och jag har ganska nyss kommit hem från jobbet.
Handlade lite färdkost på vägen hem och har i cirka 20 min suttit i telefon med min mor och försökt förklara hur hon ska skicka ett sms på söndag. Det finns tydligen en tjänst där man kan följa vasaloppsåkare i mobilen. Hur svårt kan det vara att skicka ett sms? Tydligen VÄLDIGT SVÅRT. Speciellt när vi har olika märken på våra mobiler. Resultatet blev att vi gav upp och jag hoppas att pappa är lite mer teknisk och förstår hur man ska göra.

Har även hunnit äta kvällsmat. Det här med kolhydratuppladdning är inga problem för mig. Är galen i bröd, pasta, ris och potatis så här tuggas det mer än någonsin. Jag har också fått för mig att det innebär att jag kan äta hur mycket som helst av vad som helst... stämmer det?

Imorgon jobbar från 7-ca 14 och sedan ska jag bara hem och svida om innan jag blir upphämtad vid porten. Ooops, veckan flög iväg. Jag vet att jag måste sova men innan jag ens får tänka på hur go sängen är att krypa ner i så måste jag göra följande:
  • packa min(a) väska(or)
  • diska
  • sätta mobil, ipod och kamera på laddning
  • göra en playlist till min ipod, ifall jag kommer lyssna på musik under åkandet
  • betala mina räkningar
  • skriva klart detta blogginlägg

Om ni skulle vilja följa mig längs vägen... så jag känner lite press att inte bryta så gör man på följande sätt: Skriv VASA ÖS 1069 i ett sms och skicka till 72777.

Ni kommer då att få ett sms när jag startar och sedan ett nytt sms för varje kontrollpassering. I samma sms räknar de även ut min sluttid... ni kommer alltså veta prognosen, men inte jag. Vi startar ca 07.00 så man borde ju kunna skicka detta sms på kvällen innan för att hinna. Hoppas jag, tror jag.

Hade gärna haft med mig datorn så att jag kunde blogga under tiden eller i varje fall efteråt. Vi ska dock åka hem direkt så jag får skriva ett på måndagen.

Ha det gott!/Gunde

Inga kommentarer: