lördag 20 februari 2010

SNÖ

Igår hade jag en behaglig dag på jobbet. Första fredagen på en månad som jag inte jobbade i receptionen till stängning. Jag slutade kl 15 och då gick jag in och körde ett pass i gymmet.
Det händer aldrig nu för tiden.
Utsatte triceps och ländrygg för lite arbete innan jag joggade 30 min på löpbandet. Kändes helt ok men det är ju inte exalterande precis. Jag tror jag kollade på tidsangivelsen var tionde sekund... tacka vet jag naturen.
Efter träningen tog jag en dusch och sedan satte jag mig i bastun. Jag var själv i hela omklädningsrummet och kunde verkligen ta det med ro.
Tror ni jag blev lugn.... NO. Jag räknade till 100 i bastun och sedan fick det räcka.
På med kläderna och en rask promenad hem i snön.

Så här kan det se ut när "någon" glömmer kontrollera att dörren stängs på kvällen.

Vid 18-tiden kom Mattias och hämtade mig och Jojjo. Fredagsmys med Annelie, Mattias, Saga och Zacharias stod på schemat denna lediga fredag. Vi slirade nästan fram på grund av all snö och när vi några timmar senare skulle hem igen hade det kommit ca 20 cm till. Galet men mysigt. Det blev en mycket trevlig fredagskväll. Kycklingpaj till middag och sedan chips och godis när vi såg på Let's dance och Solsidan. Annelie somnade väl redan 21.30 men vi andra hade det koseligt.

Imorse hade det kanske snöat ytterligare 4 dm och det är fullkomligt kaos i stan. Bilar har fastnat mitt i vägen på flera ställen, tak rasar in, bussar ställs in och utanför Sevims butik åker folk förbi på skidor. Ingen vanlig syn i centrala Trollhättan.
Jag gick en sväng till Café Gillet efter träningen och längs vägen tog jag några kort för att föreviga denna underbara miljö. SNÖ ÖVERALLT!!!

Café Gillet täckt av snö... ser ut som ett fik uppe i fjällen =)

Som ni kan se är det ganska djup snö där de inte har plogat... knähöjd borde innebära 50-60cm.


Inga kommentarer: