måndag 26 april 2010

Deklaration

Är det något jag är bra på så är det att få tiden att gå...
Jag kom hem från jobbet vid 22.00 och då slog jag mig ner vid datorn med två ostmackor och en kopp varm choklad. Vet inte vad som flög i mig där men det var väl en protest mot mitt lite nyttigare liv som skulle ha börjat idag. Ny tag imorgon!

Hamnade på en sida med systemkameror... är ruskigt sugen på att köpa en, eller kanske önska mig en. Hur kunde jag glömma att skriva med KAMERA när jag skrev min önskelista för några dagar sedan? Tokigt!
Insåg att jag får pengar tillbaka på skatten och kom på att de ska gå direkt till en kamera. Jag hade tänkt skicka in deklarationen så att pengarna kommer i höst men tankarna kan ändras fort men vips så hade jag skickat iväg ett sms till Skatteverket och deklarationen är nu klar. WOW, det har aldrig hänt att jag deklarerar förrän i sista, sista sekund när det står gubbar längs vägen vid 23.58 och tar emot gula lappar. Gött!
Hihihhi, jag kanske kommer kunna ta superfina kort i sommar. Måste bara boka in mig på lite äventyr så jag har något att fota. Hav, stränder, glass, fåglar, vänner.... längtar!

Jag sparar på alla viktiga papper och eftersom deklarationen blev klar så skulle papprena bara in i pärmen "VIKTIGA PAPPER". Vad hände?
Jo, i 30 minuter har jag rensat och gått igenom ALLA papper i den pärmen!!! Varför gör jag sådant? Jag hade kunnat ligga i sängen och njuta av min bok istället. Expert på att slösa bort tid!

Inga kommentarer: