söndag 25 april 2010

Dirty dancing och långfika

Igår var det dags att gå på musikal.
I höstas visades Dirty Dancing här i Trollhättan men jag fick då aldrig något tillfälle att gå och titta på den. Nu i vår har de turnerat runt i närområdet och igår hade de sin sista show, i Vänersborg. Jag tog tillfället i akt och bokade biljetter till mig, Patrik, Sevim och Jonas.
Ett mycket bra initiativ.
Det blev en lyckad kväll med bra underhållning och mycket skratt... tack Sevim, du är såååå rolig ;)
Jag vet inte hur många gånger jag har sett Dirty Dancing men mina fingrar räcker inte till, man kan de flesta replikerna och storyn utantill. Showen levde upp till mina förväntningar och de hade tolkat och omformat manuset på ett bra sätt. Extra kul att Ida (en bekant) hade huvudrollen och genomförde den med bravur. Hon var grym. Jag har aldrig sett henne uppträda och blev grymt imponerad. Hon fixade lyftet och var bara så söt rakt igenom.
Som vanligt när jag ser folk sjunga och dansa får jag en känsla av avundsjuka... Jag vill också! De verkar ha så roligt tillsammans och det finns en glädje i dans och sång som man inte kan uppleva på annat sätt. Jag tycker det roligt att dansa (även fast jag inte kan) och jag önskar verkligen att jag någon gång övar bort min tondövhet (om det går?) och lär mig sjunga.
Efter showen åkte vi hem till mig och med lite dryck, grönsaker och dip gjorde som sällskap så umgicks vi någon timme. Sevim har fått höra mycket om Patrik och vice versa så det var kul att få dem presenterade för varandra. Stämmer den bild jag gett?

Efter en mysig morgon med en långfrukost träffade jag SpinningAnders kl 14.15. Vi försöker få till en fika då och då men nu var det riktigt länge sedan sist, resultatet blev en megafika. Vi slog oss ner i fåtöljerna på Espresso House med chailatte, mochalatte och varma smörgåsar med ruccola, creme cheese, röd lök m.m. Mums! Precis när vi svalde sista tuggan så stängdes stället igen. Vi var inte färdigpratade på långa vägar och gick därför vidare till Strandgatan. Anders ville bjuda igen direkt och man kan inte sitta vid deras bord utan att beställa - enbart därför beställde vi alltså en omgång till. Denna gång blev det Loka och bärpaj med vaniljsås. Behöver jag informera om hur jag mår nu....?
Vi babblade på och avverkade samtalsämne efter samtalsämne, avslutade fikan, satt kvar en bra stund till, promenerade längs kanalen till Folkets Park där Anders hade sin bil, pratade vidare i bilen och blev stående utanför mig en bra stund innan vi sa hejdå och bestämde oss för en ny fika, SNART! En trevlig eftermiddag!

Tomas var hemma när jag kom hem men för 5 minuter sedan gick han ut genom ytterdörren med en resväska dragandes bakom sig. Han ska iväg på jobb i 1-2 veckor. Jag är alltså helt plötsligt kombofri... skumt. Ska jag se på söndagsfilmen alldeles själv nu då?
Hur har er helg varit?

Inga kommentarer: