onsdag 21 april 2010

Vardagslyx

Jag jobbar nästan varje kväll i veckan. Onsdagar är undantaget men den sista tiden har jag fått hoppa in även denna heliga dag. En kollega är i Egypten och denna veckan täcker jag upp för honom på gymmet - DAGTID. En skum känsla att vid 18-tiden packa väskan för att gå hem istället för att gå till jobbet. Tanken var att jag skulle ta tillfället i akt och gå på ett styrkapass kl 18.30. Fem minuter innan passet ändrade jag mig och beslöt mig för att ha en kvalitetskväll med mig själv istället. Gick en således en snabb sväng på stan (något som aldrig händer) och på vägen hem köpte jag med mig en Chai Latte från Espresso House och senaste numret av Cosmopolitan.
Till min glädje är Tomas inte hemma... inget ont mot honom men det hade varit svårt att få rätt egen-tid-stämning om han också var hemma.

Har gjort iordning en skön liten sittställning i soffan med massa kuddar och en filt. Tidningen och min papperskopp står på bordet. Jag är alltså redo för ca en timmes avkoppling.
Snart är jag klokare kommer veta exakt var jag hittar killarnas erogena zoner, om min chef tycker om mig, vilka kläder som gäller i sommar och vad som sker för mig som är OXE under maj månad.
Det ska bli så härligt att få insikt i allt detta :)

Inga kommentarer: