tisdag 20 april 2010

Önskelista

Ojojoj, insåg nu att det är en månad kvar tills jag fyller år. Vart har månaderna tagit vägen?
Min vill-ha-lista växer och växer så i år blir det inte svårt att svara på frågan:
Vad önskar du dig?
Värre är att allt som står på listan är sådant som jag inte haft råd att köpa och alltså kostar det en del. Jag ägnar trots detta några minuter till att spalta upp saker som hade förgyllt min tillvaro:
        • En cykel av något slag - lånar min systers titt som tätt och det är riktigt härligt att cykla, samt att man sparar massa med tid.
        • En elvisp - sist jag skulle använda min rasslade hela maskinen och den var stendöd.
        • Löparskor - jag kan ju inte börja springa om jag inte har nya skor, och det måste vara NIKE!!
        • Lemon Cleanser (Thermal SPA i THN) - flaskan står upp-och-ner i skåpet där hemma. Sista dropparna används i veckan skulle jag tro.

        • En klocka - har en kanonklockan från Suunto men ibland vill man gå ut utan en pulsklocka.
        • BJÖRG-smycken - så fina, men så dyra. Hittar nya på SG varje gång jag jobbar.
        • En kofta - sommarkvällar närmar sig och vad är då mysigare än en riktigt stor, gosig kofta att värma sig med.
        • Mine-glas - samlar man så samlar man och det kommer nya fräscha färger hela tiden.

        • Vårskor - vad har man på fötterna om man inte vill ha pumps eller löparskor?
        • Vårjacka - skidjackan börjar bli för varm och mina jackor från Nike, Craft och Haglöfs känns lite för sportiga för alla sammanhang. Dags för ny, kvinnlig stil ;)
        • JEANS - hittar ni ett par som inte fladdrar eller kniper åt i midjan, som är lite tighta över rumpa och lår men som ändå går upp över mina vader så är jag er evigt tacksamma!
        • ÖVERRASKNING - listan växte medan jag skrev och jag vill sluta med det som gör mig gladast. En present som är påhittad och inte "påtvingad" av mig. Det är tanken som räknas och jag äl--ar (har svårt för det ordet) överraskningar!

Inga kommentarer: