måndag 12 april 2010

Tipspromenad

Nämnde i söndags att jag och Homie skulle ut och gå tipspromenad. Så här gick det:
Solen sken och 10.45 möttes vi vid kanalen för att ta de första stegen på vårt lilla äventyr.
En försmak på hur vårt liv som pensionärer kommer att se ut :)
Perfekt klädda och ovanligt muntra gick vi sida vid sida och småpratade om allt och inget. Som vanligt har vi påbörjat ca 34 olika diskussioner men inte avslutat en enda... vi är rätt så duktiga på sidospår om man säger sååå.
Strax efter 11 var vi framme vid Slusscafét och tjoade glatt på min syster som arbetade som funktionär för detta nöje. Allt för att stötta Skoftebyns IS.
(Det var hon som hade berättat om arrangemanget för mig).
Vi fick varsin svarskupong och gick mot fråga 1.
Fråga 1 och 2 fixade vi utan problem och vi sken ikapp med solen och bestämde oss för att göra detta så ofta vi fick möjlighet. Fråga 3 var också ok och även fråga 4.
När fråga 5 helt plötsligt var fråga 13 anade vi att något var fel och frågade ett äldre par om de hade hittat rätt. De dividerade fram och tillbaka om vart vi hade gått fel och vi tackade för hjälpen, trots att de försökte tjuvkika på våra svar.
Vi gick tillbaka och insåg att det fanns två st fråga 3. Förvirringen var total.
Vi fick kladda och kludda på våra talonger och hittade slutligen rätt, vi skulle ju följa kärlekens stig. I brist på pojkar visade vi vår kärlek till naturen istället och beundrade bäckar och träd.
Vi hittade fråga efter fråga ända fram till nr 9. Sedan hände något. Inte en fråga så långt ögat kunde nå.... förrän nr 13 IGEN!!
En hungrig Elin började tröttna och när vi gick tillbaka en annan väg för att hitta frågorna baklänges och ändå inte fann dem så brast vårt tålamod. Jag ringde och frågade ut min syster som sa att vi kunde komma till målet och få frågorna upplästa. Tack och lov!!
Elin fick 7/13 rätt, jag bara 4/13 MEN jag var 8 gram ifrån exakt rätt svar på utslagsfrågan. GRYMT!!!

Vi slog oss ner på en bänk och njöt av solen. 2.5 timmes promenad hade gjort oss lite möra och vi bestämde oss för att vänta ut Annelie och få skjuts med henne in till stan. 20 min extra promenad kändes inte lockande just då, hihihihi.
Blev ni sugna på att testa så är det bara att ta er till Slusscaféet nästa söndag. Start mellan 10-12! Lycka till! Skiner solen på söndag blir det ett nytt försök för mig. Elin jobbar så jag får övertala någon annan.
Nu ska jag och Tomas se på "RoastBerns".
Natti

Inga kommentarer: