torsdag 13 maj 2010

En dag i träningens tecken

Denna onsdagen har handlat om träning.
Började som vanligt dagen med mitt cykelpass klockan 08.00.
Sömnigare än vanligt då min förbaskade dator vägrade samarbeta när jag skulle bränna ut min nya skiva. Hade i ca 3 timmar mixat ihop låtarna, ändrat tempo på dem och förlängt några av dem. När jag sedan klickar på BRÄNN så kan programmet inte hitta cd-romläsaren. Grrrr.
Försöker lägga över filen/filerna till ett annat program - utan framgång. Gör om det till två andra format (40 min/gång) - inget positivt resultat. När mitt huvud började närma sig tangenterna vid 02.00 gav jag upp och lite småless (underdrift) gick jag och lade mig. Ställde klockan på 06.00 och gick upp med nya krafter för att göra nya försök. Det gick åt skogen och 07.30 fick jag bränna ut orginallåtarna och hålla tummarna att det skulle fungera.
Passet kändes ok, varken mer eller mindre. Tur att det inte var så många deltagare...

Efter passet övade jag & Bedros på vårt aerobicpass och sedan delade vi upp låtarna till cykelpasset. Jag längtar verkligen tills vi ska köra och det bästa är att det bara är några timmar kvar. Vi höll väl på i cirka två timmar och kunde hållt på ett bra tag till om det inte hade varit för min hunger. När jag känner mig hungrig kan jag inte koncentrera mig på något annat.
Lyxade till det så här på lill-lördag och åt lunch på A&O med Linda & Bedros. Har aldrig varit där tidigare och det var ju kanonmysigt, mer sådant i min vardag tack :)
Mätt och belåten hoppade jag upp på Jojjos cykel, startade upp WISEPILOT i min mobil (jajjemän, jag har GPS, hihiihi mitt liv kommer förenklas kraftigt). Knappade in Grafitvägen och följde vägen till Postens utlämningscentral. Ett paket från NIKE STORE!!!!!
Trampade på lite extra snabbt hemåt och slet upp paketet redan i trappuppgången.
En t-shirt, ett linne och ett par sandaler. Överdelarna var lite over-size - bra att dölja valkarna med... nöjd! Sandalerna var lite konstiga. När jag står still är de perfekta men när jag går så åker foten liksom fram så att tårna kommer utanför kanten, not so nice. Får fundera lite till på dem.
Hann inte så mycket mer innan det var möte på jobbet och jag fick smita lite tidigare därifrån för att hinna till mitt boxpass med PREnet-gruppen. De var taggade och jag fick massa energi av att se dem slita. En go dusch avrundade dagen och nu sitter jag framför datorn och letar finallåt och lite musik till Madde.

Vad hade jag fördrivit dagarna med om jag inte tyckte om träning?

Inga kommentarer: