torsdag 20 maj 2010

Födelsedag

Igår var det den 19 maj och 28 år sedan de fick plocka ut mig ur min mor.
Jag gillar inte att bli klämd och därför är jag såklart ett kejsarsnittsbarn... eller så beror det på att det inte är så sunt att komma ut med rumpan först.
Hur som helst så firades jag hela dagen igår.
06.00 började min dag i receptionen så när jag lade mig kvällen innan fick jag ställa klockan på 05.00, i tidigaste laget måste jag erkänna. Jag vaknade dock innan klockan ringde... inte för att jag var utvilad utan på grund av att jag hörde min ytterdörr öppnas.

Snabbt konstaterade jag att Tomas fortfarande sov och att det alltså inte var han som var på väg ut. Flög upp och ut i hallen för att ta "gärningsmannen" på bar gärning och försvara mig. Adrenalinet pumpade men sjönk väldigt snabbt när jag fick se Jojjo i hallen med bakelser, levande ljus och sång. Söt hon är! Gått upp 04.45 för att väcka mig med tårta på sängen. Sådana överraskningar gillar jag. Tomas var också med på ett hörn eftersom han hade lånat ut nyckeln.
Det blev alltså bakelse till frukost kl 05.00 - härligt!
Bara lite nyvaken....

Jobbade sedan i recpetionen, hade mitt morgoncykel och sedan lite administrationstid. Kollade av mailen emellanåt och facebook är ju galet roligt när man fyller år. 20-30 nya mail varje gång man loggade in och grattishälsningar från allt och alla. Kul!

Förra året fick jag ett presentkort på en ansiktsbehandling av Ingrid och dagen till ära hade jag bokat in detta. En minut försenad flög jag in på Thermal SPA med en Gainomax i högsta hugg. Försökte ta till mig den lugna atmosfären och kravlade upp på britsen. 30 minuter härlig ansiktsmassage fick mig att koppla av och drömma mig bort. Ingrid är ju grym!!
Som en liten present till mig plockar hon helt överraskande fram en pincett och meddelar att hon nu ska plocka mina ögonbryn.... AAAAAAAAAJJJJJ!!!
Jag hann inte protestera innan det hela var igång och ont gjorde det. Har man plockat något enstaka strå innan så gör det väldigt ont att bli helt trimmad, hahahaha.
Återigen, Ingrid är grym! (Men nu i en annan bemärkelse).
Resultatet blev väldigt bra men det kändes som att jag hade öppna knivsår över ögonen... hihihihi. Tack så mycket Ingrid för den presenten :)

Lite shopping med Jojjo på stan och sedan en sväng till Systembolaget där jag skaffade mig 4 nya cider. Massa roliga summer edition.... på lördag ska det skålas.
18.15 var det dags för vår nu traditionella Music Quiz på Butlers. Tomas fick äran att följa med som förstärkning i vårt lag denna dag eftersom Sevim var duktig och tränade. Tyvärr hjälpte det inte så mycket. Det var en riktigt svår omgång och jag var inte fokuserad för 5 öre. Mina ögon var som fastklistrade på ett mycket fullt par som växelvis åt upp varandra eller sov på varandra. Till slut fick de lämna Butlers och då kunde jag ägna mig åt mina vänner igen. Vi var kvar till cirka 22.00 och jag testade Vegetarisk Pasta med portabellosvamp och provdrack två nya Xider (raspberry blossom & mango ...) och den nya Bacardi Torched Cherry med cocacola. Cidern var go men Bacardin smakade mandelmassa.... tvi tvi tvi.
Vi strosade sedan hemåt i sommarvärmen och efter någon timme vid datorn kröp jag till sängs, mycket nöjd med dagen. Tack alla ni som förgyllde den med umgänge, sms och andra typer av hälsningar.

Inga kommentarer: