tisdag 11 maj 2010

Helgen

Redan tisdag??!!
Vad hände där egentligen? Hänger som vanligt inte med i veckans tempo men här kommer en liten uppdatering av hur min helg sett ut.

Fredag
En härlig 7-20.30 dag på Älvhögsborg. Sedan middag hos min syster & Maria. Lite lösgodis och klassikern Grease... John Travolta i sitt esse, fniss.

Lördag
Kettlebell med finbesök av Homie & Mika som sedan följde med hem på lunch. Min & Homies hederliga special: wokade grönsaker, majskolv, ciabatta, grillad kyckling och lite creme fraiche. Mums. Glass, maränger och kolasås slank visst också ner. Gott, gott, gotti gottgott.
20.00 var det dags för jobb på Butlers och kvällen flöt på bra. 4 möhippor och 3 svensexor (förhoppningsvis inte från samma par) gjorde att det blev en hel del storbeställningar och jag fick blanda massa drinkar. Jippi! Nu vet jag hur jag ska göra goda "Cosmopolitan" till vår förfest inför "Sex and the City 2" -premiären :)
En av mina kollegor är tokig i kändisar och jag brast i skratt när hon uppspelt pekade på "Erik Segerstedt" och jag snabbt kunde konstatera att det var mitt ex. Hahahaha. Hon tappade hakan - HAR DU VARIT IHOP MED EN KÄNDIS??
- Nej, men med honom du pekar på... som inte heter Erik.
Självklart var jag tvungen att berätta detta för honom... skitroligt ju. Måste kolla in den där Erik och se om de är lika. Han hade tydligen fått höra det tidigare.

SÖNDAG
Sov faktiskt till kl 11.00. Skönt med tanke på att jag inte lade mig förrän kl 04.30.
Åt frukost och gick till Älvhögsborg för att öva aerobics med Bedros. I två timmar filade vi på steg och ändrade hit och dit. Resultatet blev braoch jag ser fram emot torsdagen. Ska hitta någon bra finallåt bara och imorgon ska vi träffas igen för att klocka passet med uppvärmning, utlärning, final och stretch. Tror vi fått ihop bra musik till cykelpasset också :)
Middag med Jojjo igen och sedan stensomnade jag i en timme. Söndagsmys i soffan och kikade på "Trouble in Paradise". En smårolig film som jag kan rekommendera om man vill ha en lagom trevlig kväll framför tv'n.

En helt ok helg måste jag säga, allt i ett liksom; Lite jobb, lite social, lite egentid och lite mys.

Inga kommentarer: