söndag 30 maj 2010

Killar, hihihii

Igår var det lördagen den 29 maj, ett datum som innebar både invigning av Älvhögsborgs Nya Utebad och för tionde året i rad; Butlers Triathlon.
Eftersom jag skulle jobba hela kvällen tog jag mig en sovmorgon och avstod från att titta på tävlingen. Lite tråkigt men idag känns det klokt.

Det var hur som helst mycket trevlig stämning på utebadet, många barn i vattnet, kö vid hamburgergrillningen och mycket glad personal :)
Ännu en gång blir jag oerhört stolt över att arbeta där.

En timme senare var det dags för mig att börja jobba FÖR Butlers PÅ Älvhögsborg. De hade nämligen en stor sittning för alla deltagare i Nya Hallen. Vi dukade upp bord för 400 personer, plockade fram buffen och serverade sedan öl, vin, cider och dricka till alla från kl. 19.00. Galet roligt då alla som kom till baren var på gott humör och nöjda med sin insats. Att 70% var killar gjorde ju inte saken sämre... hihihi. Jessica Andersson och Jonas Erixon stod för underhållningen och jag blir mer och mer imponerad av henne för varje gång jag hör henne live. Behaglig men stark röst som passar till de flesta låtarna. Vacker är hon också. Coolt! Hade gärna fotat för att förgylla bloggen med en liten bild men jag var "enna fast i baren". Vid 23.00 var min del på Älvhögsborg klar och jag skickades vidare till Butlers för att stötta upp där. Det var GALET mycket folk så det behövdes. Jag började plocka glas och servera vid borden men kom knappt fram. Efter två timmar hade jag värk i nacken.... jag fick ju vrida och vända på huvudet titt som tätt denna kväll. Var alla med bättre utseende ute samtidigt eller vad var det frågan om?? En kul och mycket behövlig kväll helt enkelt :)

Imorse var jag uppe relativt tidigt i förhållande till sänggående och vid 12.30 hoppade jag in i John bil för att tillsammans med honom och Per åka på ny kvartalsutbildning i Göteborg. BodyCombat 44 är bra, jag är inte frälst men några låtar blir nog succé. Sen är ju jag alltid skeptisk innan jag provkört passet några gånger. Denna gång har vi premiär efter redan en vecka så det blir till att öva dygnet runt den närmaste veckan. Jippi! har ju inget annat på agendan. Denna gång var det Petter Ehrnvall som höll i utbildningen och han är helt klart en favorit. Duktig, bra utstrålning, humor men ändå seriös och ser riktigt bra ut... Perfekt! ;)

Bild på Petter Ehrnvall, tagen från Fitness Magazines hemsida.

Inga kommentarer: