tisdag 1 juni 2010

Styrka

Styrkapremiär, september 2009
Under vårschemat har jag haft en paus ifrån styrkapass på Älvhögsborg. Tiden har helt enkelt inte räckt till men nu när vi drar ner på pass och antal timmar i gymmet så kommer jag vara med och rulla där det behövs. Otroligt roligt att vara tillbaka och jag tror att min kropp behöver få sig en genomkörare lite då och då. Idag genomförde jag mitt andra styrkapass 2010 och det gick riktigt bra. Galet trött i kroppen då jag 20 min innan avslutade ett tufft kettlebellpass med Gripen. Vet inte om jag nämnt det i tidigare inlägg men Gripens A-lag har förlagt sin försäsongsträning på Älvhögsborg och jag träffar dem två gånger i veckan. Svinkul och bra träning för min egen del. Ett litet ögongodis förekommer också.... hihihii. Får man säga det högt?

Efter dessa två pass darrade kroppen ordentligt och jag klev just ur en härlig dusch. Jojjo kommer snart upp på kvällsmat och idag blir det lite extra mys då det är säsongsavslutning på Desperate Housewifes och dubbelavsnitt av Cougar town. Perfekt avslutning på dagen!
Visste ni att Cougar betyder PUMA... det visste inte jag.
Helt plötsligt fick en diskussion jag hörde på Vero Moda en ny innebörd... de diskuterade vem i deras umgängeskrets som var mest COUGAR.
Jag är nog så UN-COUGAR man kan bli... hihihi.
PS: Jag vill att Jules blir ihop med grannen.... det enda jag väntar på liksom... hahaha.

Inga kommentarer: