fredag 28 maj 2010

Sex and the city 2

För ett bra tag sedan beställde jag 10 biljetter till premiären av "Sex & The city 2". Därefter mailade jag ut info om detta till en hel del vänner och skrev att först till kvarn kunde hänga på.
Jag föreslog också att vi skulle komma i stämning med en Cosmopolitan hemma hos mig innan. Igår var det så dags och alla 10 platser var uppbokade. Det blev även Cosmopolitan men vi intog dem på Butlers :)
Runt 20.00 möttes vi upp på Butlers uteservering. Lite mer uppklädda än en vanlig torsdag och med lite förväntan i kroppen. Kändes väldigt kul att göra något annorlunda och dessutom på EN VARDAG!! Jag är dock mycket bättre på att gå i klackar när jag är lite rund under fötterna... hihi. Vi skulle smutta på drinkarna men de var grymt goda. så medan vi alla utsåg vem av karaktärerna i serien vi var så slank drinkarna ner. Slurp!
Det fick helt enkelt bli en omgång till.
Under våra samtal kom det upp att det dricks många Manhattan i serien så vi var tvungna att beställa in den också. När Bedros avslöjade att drinken bestod av Whiskey och Vermouth avstod alla utom Jojjo och Linda. Godaste drinken de druckit!! Yeah right! Biosalongen var full och vi hann precis köpa popcorn, godis och dricka innan det släcktes ned. Perfekt timing. Skulle väl gissa på att det var 90% tjejer/töser/kvinnor i salongen och de stackars killar som var där ville nog impa/få pluspoäng hos sin tjej ELLER spana.

Jag har fortfarande inte sett serien (utan bara första filmen) men förstod ändå att det snabba, oväntade mötet med Aidan var något stort. Jag ska inte avslöja något om handlingen då många läsare kanske inte sett filmen. Jag är i varje fall väldigt nöjd och förstår inte riktigt varför filmen fått så mycket ris i tidningarna. Första filmen var drama, andra filmen var komedi. Självklart rann det en liten tår vid något tillfälle men så blir det ju när det handlar om kärlek och realtioner, man grips och lever sig in. Jag veti nte vad jag hade för förväntningar men jag var inte beredd på att skratta högt så många gånger som jag gjorde och jag är förvånad över att karaktären Samantha lyckades vända mig. Jag har tyckt att hon är too much, men i denna film gillade jag henne skarpt. Lite för wild för mig men härlig ändå.
Idag har vi pratat en del om filmen, skrattat lite igen men framförallt konstaterat att man kanske borde tänka lite mer på sitt utseende. Sjukt många klädbyten i filmen och lite extrema out-fits men det ligger en poäng i att hålla sig fräsch. Jag måste verkligen försöka...
Vem vet; en dag kanske jag ligger här i soffan med håruppsättning, långklänning och high heels.
Hmmm?

Inga kommentarer: