tisdag 22 juni 2010

En helg med Butlers, del 1

Helgen som varit har ägnats åt Butlers. I lördags jobbade jag och i söndags hade vi personalfest. Det var väldigt lugnt på jobbet i lördags, antagligen på grund av bröllopet som uppenbarligen fängslade hela Sverige. Jag har nog inte insett hur stort det är och såg inte sändningen. Borde nog spana in en repris. Vid halv ett drog det igång och jag mötte bland annat min lillasyster och hennes vänner. De skötte sig bra men jag förvånas fortfarande över hur mycket man ser när man jobbar och är nykter. Jag måste tänka på det nästa gång jag själv går ut så att jag beter mig korrekt. :)


Jag kom i säng runt 4 och var väldigt trött när klockan ringde strax efter 10. Klockan 12 var det samling utanför Butlers för att i olika bilar ta oss till Tanum Strand för personalfest. De hade hyrt stugor där och på schemat stod lunch, lekar, middag och partaj. Vi hade grymt tur med vädret och solen kom fram mer och mer under dagen. Underbart.



Lite ordlekar utgjorde tävlingen i bilen och efter diverse mms-uppdrag var vi framme i Tanum Strand och gick ner till vattnet. Där bjöds vi på en härlig lunch i form av pastasallad och olika typer av grillat kött/kyckling. Mums. Redan vid lunchen korkades flaskorna upp och jag försökte hänga på branchfolket. Känns skumt att dricka på dagtid, speciellt på en söndag. Efter lunchen var det dags för lekar, en 6 kamp som bestod av följande 6 grenar:



1. Gå på plankan



2. Balansera bollen
3. Fotbollsbowling

                  4. Rep genom kläderna

      5. Boll i hinken

6.Pumpa ballongen.

Bilderna får tala för sig själva.

Vårt lag kom nog sist! Fy vad dåliga vi var. Tights är svårt när man ska få igenom ett rep, tjejer är dåliga på att pumpa på bakifrån, Arvid har ingen balans (hihihi) och vår pricksäkerhet var sådär. Men det viktigaste är ju inte att vinna utan att ha kul, eller?

Inga kommentarer: