onsdag 30 juni 2010

Löpning

Den 16 juli är det det dags för Trollhättans löp-lopp nummer 1, Kraftprovet.
Som vanligt har jag anmält mig inte tagit tag i förberedelserna. 2010 har jag sprungit 5 gånger, och då är Vårruset inräknat.

Med mindre än 4 veckor kvar tog jag igår beslutet att börja öva. 4 gånger måste jag ha sprungit innan jag ställer mig på startlinjen. Inte för att jag jagar någon tid men ändå. Lite förberedd vill jag allt vara. Jag fick lätt med mig Jojjo och det är alltid lättare när man är två. Det är svårare att backa ur och ändra sig då.

Fullt ös på SG idag och därefter gjorde jag några ärenden på stan innan det var dags att äta middag hos Jojjo. Tiden flög iväg (som vanligt) och vi hade ätit färdigt strax efter 20.00.
Detta medförde att vi inte kom ut på vår löparrunda förrän kl. 21.39
Har nog aldrig tränat så sent men en dag som denna var det hur skönt som helst. De första 6 kilometrarna kändes det grymt bra och jag hade massa energi. Sedan kom de där jäkla kilometrarna på mitten då all energi går ut benen. De sista 3 km var jag riktigt trött, I LJUMSKARNA. Riktigt störande då jag inte hade speciellt mycket flås. Hoppas att det var ovanan som ställde till det för mig. Vi fixade det i varje fall och precis när vi krossade "mållinjen" började det regna. Ett sånt där underbart sommarregn som luktar ljuvligt och inte är "blött". Vi njöt när vi gick hemåt jag sitter nu i soffan under en filt med fönstret öppet. Me like ljudet av regn, i varje fall sommarregn.

Hoppas nu att min kropp är pigg när jag ska ha cykelpass om 7 timmar. Borde sova, men först ett avsnitt av Sex & The city :)

Inga kommentarer: