lördag 26 juni 2010

Bränd badkruka

Sitter nu i mors & fars "vardagsrum" på Nordkoster.
Kom hit i torsdags och ska vara kvar till på söndag eftermiddag. GÖTT!!
Den längsta sammanhängande ledigheten för mig den här sommaren. Då ska det njutas!

Jag & Jojjo tog oss till Strömstad i bil, jag körde och är grymt imponerad av mig själv. Att jag fick köra 4 varv på bensinmacken för att hitta tanklocket kan vi väl hålla hemligt? I Strömstad strosade vi sedan runt i cirka två timmar innan vi tog "Kosterfjord" ut till öarna och resten av familjen.
Vi gjorde oss hemmastadda, åt lite mat och satt sedan och tjöta tills det var dags att få smaka på pappas nyfångade, nyrökta makrill. Ser inte så gott ut kanske men det smälte i munnen och vi njöt vill jag lova. Jag sover skavfötters med Jojjo, det var inte igår precis. Man var något mindre när man gjorde det sist. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum :)
Midsommarafton bestod av solsken och vi inledde dagen med två timmar på stranden i "Familjeviken". Härligt! Dock insåg jag att jag har blivit en badkruka!!! Fy fasen!! Jag har ju lovat mig själv att aldrig bli det. Grrr. Jag skulle bada med Saga men jag ryggade tillbaka innan stortån var blöt. Galet kallt! Dagen fortsatte med traditionellt midsommarfirande, dans kring stången och underbar mat och ljuvliga jordgubbar. Vi tog det lugnt och satt ute så länge vi bara kunde. När myggen surrade i både näsborrar och öron fick jag nog och kröp till sängs. Försökte sedan sova i samma rum som min pappa alias GRIZZLYBJÖRNEN! Hur sjutton har min mor kunnat sova bredvid honom i alla dessa år? Han snarkar ju något oerhört och när han inte snarkar så morrar han eller göra andra skumma ljud.

Pigga och glada gick vi till "Familjeviken" imorse igen och där har vi legat hela dagen med undantag för en snabb vända till affären. På vår lilla plätt var det nästintill vindstilla och efter någon timme var vi tvungna att doppa oss. Efter många om och men hade vi fått ner kroppen under vattnet och då var det faktiskt inte så farligt. Senare under dagen blev det ytterligare två dopp. Helt klart vatten och fin botten MEN väldigt, väldigt många brännmaneter. Det förstör väldigt för man måste hålla koll hela tiden. Jag tyckte jag såg allt men helt plötsligt stod jag mitt i orange manet... ajajaj. Det har svidit ska ni veta... ojojoj, vad synd om mig.
Har precis kommit hem från en mysig middag med familjen på en pittoresk liten restaurang vid namn "Strandkanten". Stugan vi bor i blir väldigt trång med sex vuxna och två barn så det var även skönt ur den synvinkel. Jag åt vitlöksbröd och en fiskburgare. Gott men inte överväldigande. Maten på Butlers är bättre men Strandkantens utsikt vinner med hästlängder :) Ett ganska kortfattat inlägg för att vara skrivet av mig och samtidigt täcka flera dagar. Grymt!
Bilder kommer när jag är back in Trollhättan.
Berätta gärna vad ni gjorde på midsommarafton!!
Kram kram

1 kommentar:

Liza sa...

goaste Sofia! Gud va jag längtar tills du kommer till båtem!!! Vilka härliga dagar ni verkar ha haft... underbart...