torsdag 24 juni 2010

En helg med Butlers, del 2

Förra inlägget om söndagens personalfest avslutades med foton på våra lekar.
Nu fortsätter skrivandet om vad som hände sedan.

När lekarna var avklarade blev vi uppdelade i olika stugor, vi fick nycklarna och sedan lite fri tid innan vi skulle ses vi 19.15 för att gemensamt gå till den utvalda restaurangen.
Jag hamnade i samma stuga som Marie och Bedros. En bra kombination då jag inte känner så många av kollegorna ännu. Vi bäddade sängarna och njöt sedan av solen på altan med lite cider och rosé. Bedros har jobbat i Tanum Strand så han visade mig även runt på området. Lovely!
Me like kusten :)
19.30 möttes vi upp och gick i gemensam trupp in till Grebbestad (?) och en restaurang vid namn; Feskarn's kök och bar. Butlers hade reserverat hela stället och vi bjöds på en fantastisk skaldjursbuffé. Jag är en väldigt ovan skaldjursmänniska då jag tidigare år inte tyckt om det så mycket, men jag åt av allt utom musslorna. Ett tjugotal räkor slank ner, en kräfta och en krabbklo.
Mycket jobb för lite mat måste jag säga. Men trevligt var det. Bröd och aioli är ju heller aldrig fel så mätt blev jag allt. Till maten skålades det och sedan fick vi alla varsin Irish Coffee. Vet inte vad som flög i mig men hela slank ner. Snart är jag en äkta kaffedrickare!
Vi blev kvar på Feskarn's till strax efter 00.00 och jag tror att vi gjorde slut på det mesta i deras bar. En gissning baserat på att det blev väldigt annorlunda drinkar och dryckesval ju längre vi blev kvar. Päroncognac med sprite är inte det jag dricker varje dag precis.
Vi gick vidare till ett disco/uteställe som hette Kallsup och där var vi kvar till de stängde ner. Tror till och med vi lyckades få några extra låtar innan de stod på sig och tände upp. Ett trevligt, litet ställe där vår personalstyrka utgjorde ca 90% av besökarna. Vi lämnade aldrig dansgolvet och denna aktivitet gjorde oss hungriga.
Därav Langos-premiären innan vi begav oss hemåt.
En kall promenad på cirka 40 min i klänning och hela +7 grader. Svensk sommar är ljuvlig.
Några i gänget tände grillar utanför stugorna och hade efterfest med korv och öl. Jag & Bedros orkade inte utan var förnuftiga nog att krypa till sängs. GÖTT!!

Väldigt klokt med tanke på att vi båda skulle ha pass på Älvhögsborg dagen efter. Ingen hit kan jag erkänna nu i efterhand. Jag hade både cykel med Gripen och Bodycombat med medlemmarna. Vet dock inte om min enorma svettning och dåliga kondis berodde på partyt dagen innan eller den katastrofala kosten samma dag: fralla, glass, Mcdonalds och chips är ingen bra uppladdning för två tuffa pass. Urk!

Tackar mina chefer på Butlers för en mycket trevlig och bekostad personalfest! Jag hade ett kanondygn :)

Inga kommentarer: