lördag 31 juli 2010

En hyllning till GPS

Fint besök från Skanderborg, Danmark har gjort att jag inte varit inloggad på datorn och framförallt inte haft tid till att sitta ner och skriva.
En tvååring med stark vilja gör att man väljer andra saker istället. T.ex att titta på Nalle Puh (Peter Plys) eller Buddies (Hundarna som sover, enligt Anabella).
Jag kommer skriva mer om våra äventyr när jag kommer hem från jobbet imorgon kväll men skriver nu ett kort litet inlägg för att hylla en uppfinning med namnet GPS.

Min räddare i nöden :) Ja, ni ser ju själva hur nöjd jag var!

Vilken grej alltså. Jag var ju lite nervös över min tur till Göteborg men tack vare GPS'en var jag lugn och resan gick fint, både till IKEA och Stena-terminalen. Kanske att vi hade hittat ändå men det var fantastiskt skönt att ha den i rutan. Vi hann med en snabbis på IKEA och var på terminalen i god tid. Vi såg till och med när båten tuffade in till bryggan. Medan vi väntade passade vi på att provsmaka dessa megafärska kokosbollar som vi köpte för hela 9kr på IKEA. Lite kommunikationsproblem gjorde att jag & Pernille hamnade på varsin sida av den stora vägen och det var då problemn började. Jag åkte till hennes sida samtidigt som hon gick till min sida och när jag sedan skulle åka tillbaka till den sidan gick det inte att bara vända och åka över. Helt plötsligt var jag vid järntorget och då kom paniken!!! Fy för saten (läses på danska)! Jag ville bara gå ur bilen men då kom vi på att GPS'en kanske kunde hjälpa oss igen och det gjorde den på sätt och vis. Vi fick dock åka förbi Pernille två eller tre gånger när vi fick ta Götatunneln tillbaka och vända på en mack cirka 10 minuter bort. Totalt 25 minuter senare kunde jag säga hej, krama om dem och sätta dem i bilen. Puh! Turligt nog gick resan hem utan problem! Gött det!

Väl hemma åt vi lite och slappade innan vi hälsade på Sevim på SG's kundkväll. Lite shopping där och sedan fisksoppa tillsammans med Tomas i lägenheten. En mysig kväll med catching up för mig och Pernille. Tomas som tidigare sagt att han ville vara med hela helgen åkte hem till sina föräldrar efter ca 1 timme. Hahahaha. Så är det att ha barn. Det är inte alltid lika mysigt och lugnt som på följande två bilder :)

Anabella och Johanna blev "bästisar" denna kväll och Anabella grät sig nästan till sömns när Johanna gick hem. Lite sött men jag vill ju vara mest poppis såklart :(

Inga kommentarer: