torsdag 29 juli 2010

Klockan är 08.05 så här på torsdag morgon och mina tre dagar med ledighet börjar idag (ska hoppa in och ha ett cykelpass på lördag men men). Om cirka 30-45 minuter ska jag hoppa in i bilen och åka till Göteborg och Stena Line-terminalen för att hämta upp min f.d kollega och härliga vän. Den lille pigen Pernille Benita Larsen och hennes underbara dotter Anabella. Över ett år sedan vi sågs så det ska bli grymt kul. Lite nervös över danskan men Pernille är duktig på svenska, puh!

Jag kör ju sällan bil längre än till Överby och jag blir alltid orolig när jag ska köra längre sträckor. Jag har lokalsinne noll och ser ruskigt dåligt. Därför har jag både lånat en GPS och tvingat min syster att ta ledigt från jobbet för att följa med mig. Som tack har jag lovat att stanna till på IKEA så hon får köpa sig rullgardiner. Shit, då kommer jag väl aldrig hitta fram!!!
För många av er är den en självklar väg men jag saknar förmågan att se vägar framför mig. Totalt! Jag kan inte ens se vägen hem till Lextorp om jag ska föreställa mig den och dit har jag kört säkert en miljon gånger genom åren.

Aja... det går nog fint. Lite frukost och sedan på med glasögonen. Wish me luck!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha jag vet ej om jag vågat att åka med dig.... hoppas det går bra med bilturen ,,, :)Marie på Butlers