tisdag 20 juli 2010

Kraftprovet

I fredags var det så dags för Kraftprovet.
Värken i mina ben var nästan ännu värre efter Lindas behandling och jag var väldigt skeptisk när jag och Jojjo stod tillsammans med flera tusen andra deltagare på startlinjen.
Startskottet gick och jag hittade ett jämnt tempo på ca 5.30 min/km. Lite långsamt men jag ville hålla hela vägen och är inte tränad för att jogga snabbare än så. Ett smart drag. Jag kände mig ok hela vägen och gick i mål på 67.42. NÖJD!
Det var strålande sol, en massa svalkande vattenspridare och ännu fler peppande åskådare. Precis som det ska vara!
Jojjo tog sig också i mål och några timmar senare firade vi med pizza och några cider innan vi skulle möta upp våra vänner på olika håll för en utekväll.
I lördags kom resultatlistan och jag hittade många kända namn, men inte mitt eget. Blev senare informerad om att det visst hade hamnat på herranas lista.... why?
Idag har jag hunnit kika igenom de närmare 300 bilder som min käre kombo tog under loppet. Även där ett flertal mer eller mindre kända ansikten. TACK så mycket för hjälpen Tomas!
Tror ni får en känsla över hur det var om ni kikar in dem.... visst vill ni vara med nästa år?
Lite smånervösa innan loppet.. men nya fina tröjor hade vi. Självklart NIKE :)
STARTSKOTTET!
Vid denna tidspunkt har jag nog precis kommit upp till Strömslund :)
En mage och ett löparsteg jag inte tackar nej till... räcker 5 km i veckan??
Härlig stämning när löparna laddar för andra (lite tuffare) halvan!
Jag sprang bakom denna bara stjärt (string baktill) uppför hela Gransäterbacken... fin utsikt!
Efter 5.4 km hade jag energi att vinka till kameran :)
Svensexa eller irländare... det är frågan?
Jojjo närmar sig HALVVÄGS :)
Vissa sprang utan skor... AJ!
Pappa var nog lite stolt över sina döttrar trots alla råd i efterhand...
Pappa & Frank deltog på sitt egna lilla sätt :)
En välförtjänt Xider :)

Inga kommentarer: