fredag 16 juli 2010

Lyx eller pina?

Jag har ju haft lite ont i min kropp när jag har försökt mig på att springa och jag har beklagat mig väldigt över detta då jag sällan har ont och tror att mitt liv är över när det krampar lite.

Idag har jag blivit utsatt för något som många anser är lyx men jag tycker snarare att det är en pina. Tidigt imorse välkomnades jag på jobbet av Fredrik med två RESORB-tabletter. Han har tipsat om dem tidigare men jag har avstått eftersom jag avskyr brustabletter i alla de former. Väldigt skumt att dricka sådant.... urk.
Jag sitter därför nu med rynkad näsa och försöker smutta i mig detta väldoftande men illa smakande svarta vinbärsvatten. Halva glaset kvar och jag har hållt på i snart två timmar :)

Jag har dock haft en paus på ca 30 minuter då jag blev utsatt för riktig tortyr (massage) av min duktiga kollega Linda. Hon tog sig an min ländrygg och tydligen mycket spända rumpa. Jag skrek därinne i massagerummet. Seriöst?!! Jag tror hon gjorde hål i mig med sina armbågar.... snyft snyft. Och hela tiden är hon så lugn och sansad; så ja, andas, slappna av, sänk armarna osv... Jag ger mig tusan på att hon har två djävulshorn i pannan som hon döljer väl. AJAJAJAJ!!! Hon hittade även en ännu värre punkt på utsida lår strax nedanför "stjärten". Då ville jag faktiskt inte vara med mer så det var tur att hon hade en ny kund på G.

Vi får se om detta gör susen. Jag vill verkligen inte behöva bryta loppet.
Någorlunda väluppfostrad som man är så inser jag att jag faktiskt borde tacka både Fredrik & Linda för all hjälp men just, precis i denna sekund så lider jag forfarande. Det kommer!

2 kommentarer:

Mathias sa...

Linda e grym. Många kunder hos oss som pratar gott om Linda och vi rekommenderar en hel del dit också;) ;) ;) lycka till på kraftprovet. Ta röv på kenyanerna..;)

Anonym sa...

Så du ska springa i denna värmen idag, jag står och hejar på :-) Vi åskådare behövs ju också! Håller tummarna att du kommer i mål efter denna uppladdning!

Kram på dig!