söndag 11 juli 2010

Mosters vecka

Mina syskonbarn bor 30 min promenad härifrån men jag tycker ändå det är svårt att hinna träffa dem så mycket som man skulle vilja. Ofta träffar jag dem på kalas eller på middag hos mamma och pappa, tillfällen då man även vill hinna prata med svåger, syskon, föräldrar osv.
Därför har jag tagit mig lite tid under den veckan och umgåtts lite med dem på tu man hand. Mysigt!

I tisdags hämtade jag Saga på hennes dagis och tog med henne till badhuset. Där badade vi, åt lite korv med bröd, läste bok och smaskade på jordgubbar. Gick hur bra som helst och vi hade ne trevlig eftermiddag tillsammans.
Idag har jag & Zacharias varit på bio, Shrek - nu & för alltid. Han är verkligen en stor kille nu och han blev lite besviken när det var tecknat. Hmmm. Under filmens gång verkade det dessutom som att dryck, godis, popcorn och alla barn runtomkring var mer intressant än filmen men när vi gick ut så insåg jag att han hade uppfattat mer än vad jag trodde. Han sa också att filmen allt var lite sorgselig.... det är mosters pojk det! Allt är sorgligt... hihihihi. Det var mysigt men jag tror faktiskt det hade varit ännu bättre hemma i tv-soffan. Alla barn skulle ut och kissa, de satt oroligt och de kommenterade allt som hände högt och tydligt... lite gulligt men det gjorde också att både jag och Zacharias tappade koncentrationen stundvis.
Nästa projekt är att även ta med Zacharias till badhuset. Jag fick några pikar om det men kom med bra förklaringar och löfte om att vi självklart ska gå dit. Frågan är bara när?
Det får vi kika vidare på!

Nu ska jag se på VM-finalen mellan Holland - Spanien. Jag har till och med oddsat :)
Viva España!

Inga kommentarer: