tisdag 24 augusti 2010

Akutshopping

Imorgon ska jag & mitt arbetslag åka till Sundviksgården i Uddevalla för att ha läger med år 8 tills på fredag. Som en del i utmaningen får eleverna välja mellan att cykla med mig och Fredrik eller ta sig dit på egen hand med bussar. Idag när jag kollade av läget verkade det som att vi blir ett tjugotal som i drygt två timmar trampar oss till Uddevalla. Lite pirrigt med tanke på att jagi nte cyklat längre än till Överby, har världens sämsta lokalsinne och ska ta mig fram på en damcykel.

Väderprognosen är inte den bästa och jag hoppas att den visar fel. Regn i dagarna tre känns inte överdrivet exalterande. För att få en så positiv upplevelse som möjligt så utförde jag en akutshopping efter jobbet idag. Jag småsprang in på Sportex i Odenhuset och hittade en ställning med regnställ. En djungel med olika beteckningar och jag valde ut någon mellanvariant som tål regn och andas. Snabbade mig sedan ner till stövlarna. Provade ett par Tretorn och de satt perfekt. Sjopp, det tar vi. Vid kassan hade de hjälmar på rea, jag bad om hjälp, satte på mig en hjälm, undvek speglarna och slog till på den också. Det var ju rea på reapriset och då är det väl bäst att passa på.
Nu borde jag väl klara dessa dagar alldeles utmärkt. Ni vet ju vad alla idrottslärare har sagt genom åren: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
Hörrni.... jag borde packa men såg nu att det är Fångarna på fortet på TV. Det var ju mitt favvoprogram som liten så det bara MÅSTE jag se. Eller hur? Packa hinner jag i pausen!

Inga kommentarer: