söndag 22 augusti 2010

Äppel-Päppel

Igår innan vi skulle åka hem från Kickoffen så köpte jag Aftonbladets bilaga Klick för att ha något att "läsa" i bussen. Efter några sidor ser jag en ruta med Veckans drink med Håkan (från Färjan och något barprogram).
Drinken denna veckan hette Äppel-päppel och blandas på följande sätt:
- Fyll ett glas med is
- Häll i 4-5 kluckar Bacardi Apple
- Fyll upp med sprite eller Seven-Up
- Lägg i några äppelbitar.

Hmmm.... i mina ögon är det inte en drink utan snarare en grogg. Drinkar tänker jag ska ha flera ingredienser och kanske skakas eller mixas på något roligt sätt.
I anknytning till rutan finns det en tävling där man kan vinna Håkans drinkbok. Ett bevis på att man kan sälja vad som helst om man är lite kändis.

Nu blir det Överby med Zacharias för att inskaffa lite skolstartsprylar. Imorgon börjar min plutt första klass!!

Inga kommentarer: