torsdag 19 augusti 2010

Bättre på Bodybalance

Efter en bra dag på jobbet med mycket bärande av bord och stolar mötte jag upp en barndomsvän för en fika på Mejeriet. Linda Kjäll lärde jag känna via våra föräldrar och sedna har våra liv korsats på olika sätt. Coop, Intersport, NIF och självklart på Älvhögsborg där även hon varit instruktör. Tiden flög iväg och vi hann nog inte beta av ens en tredjedel av allt vi ville prata om men vi lovade att ses snart igen, även fast hon flyttar till Strömstad på lördag.

Man behöver lite mål/löften här i livet och denna höst lyder mitt som följer:
Träna Bodybalance regelbundet, åtminstone 3 ggr/månad (då är det ok om jag missar en vecka).
Jag tycker fortfarande inte att det är roligt men jag vet att det är precis vad min kropp behöver. Den mittersta låten i passet plockar fram alla mina svagheter och jagi nser då hur stel jag faktiskt blivit på äldre dar.

Idag gav jag passet en andra chans och det var en tydlig skillnad mot sist. Jag höll totalt fokus i nästan 4 låtar och övningarna kändes inte lika "sekt-iga". Min balans var på topp och jag blev inte irriterad när jag var för stel för vissa positioner. Jag tror att detta beror på min inställning. Förra veckan gick jag till Plus för att ha cykel och när det blev inställt på grund av missförstånd med Gripen så hoppade jag in på Bodybalance. Inte så bra när kroppen var laddad för total utkörning på en cykel. Idag visste både jag och kroppen vad som väntade och då blev det mycket bättre. Skönt. Det var nära att jag slumrade till under avslappningen även denna gång men precis när jag närmade mig drömmarnas horisont så ploppade Bedros blogg upp i huvudet. Där skriver han att han inte klarar av Eminem och att Eminem förstör låten som han och Rihanna gör tillsammans. Grrrrrr. Min hjärna började jobba på högvarv och kom flera motargument och jämförelser. Eminem är helt klart den bästa rapparen. Hans texter handlar om känslor och inte bara gängbråk och mord. Och var tredje ord är inte en svordom.
"Next time, there will be no next time!"
Så klockrent!
För att få citatet i sitt sammanhang: Lyssna på "Love the way you lie".
Hur som helst är jag mycket nöjd med dagens pass och jag har höga förväntningar inför höstens förbättringar. Nu ska jag bli smidig. Var tvungen att ta lite "före"-bilder hemma i vardagsrummet efter passet men det gick sådär. Hahaahaha.
Nu blir det en kopp te och två grova smörgåsar med avokado på. Riktigt gott OM avokadon är perfekt mogen! Håll tummarna för det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du kommer på min "smygpremiär" imorgon då!!!