torsdag 26 augusti 2010

Älskad av...

...myggorna!
Vi är framme på lägret, vädret är fortfarande med oss och eleverna sköter sig över förväntan.
Cykelturen tog 3 timmar och vi skyller det på motvinden. Jag är grymt imponerad av de elever som tog sig fram på "dirtbikecyklar" där man sitter med benen i 90 grader konstant.

Efter lite vakande över rummen igår somnade jag som en stock... inte van vid sådan långvarig, lågintensiv träning. Var uppe och röt på några elever vid 05 och 06 men annars var det lugnt i min länga. Värre för Fredrik som fick jaga elever hela natten.

Idag har kulturbyrån varit här och vi har haft 5 olika aktiviteter som har rullat hela dagen så vi hoppas att eleverna är mer möra ikväll. Vi låter dem dessutom avstå från filmen och umgås i 3 timmar innan läggning. Hoppas att det är ett klokt val.

Det känns som att man blivit accepterad av eleverna men som ni förstår av min rubrik så är jag mer uppskattad av de små surrande djuren som äter upp mig. Jag som klarat mig så bra i sommar har nu "böldiga" ben. Hoppas de försvinner innan man ska ha klänning på lördagens bröllop.

Pausen är slut - kontroll av stugorna kallar!

Inga kommentarer: