måndag 30 augusti 2010

Hemma

Jag är hemma från lägret men har bara inte hunnit med att uppdatera bloggen. Fy skäms!
Vi cyklade hem runt 10-snåret i fredags morse och vi hade återigen tur medvädret, perfekt. Inga större missöden på vägen och vi tog oss hem på cirka 30 min kortare tid, alltså gjorde vi rätt i att skylla på motvinden på ditvägen. 40 min i hemmet innan det var dags för en traditionell fredag i receptionen på Arena Älvhögsborg.
Galet trött och stod där lite lätt rödmosig om kinderna efter all frisk luft. Trodde inte jag skulle fixa det men helt plötsligt var kvällen över och jag kunde gå hem. TV-kväll med Jojjo kändes som en lagom aktivtet en sådan kväll.
Lördag morgon fick jag gå upp 07.00 för att gå till frisören på Kungsgatan 57. Ja, det är sant. Omänskligt tidigt för att sitta i en frisörstol och glo på sig själv och sina påsar (under ögonen) men har man svårt att få till lediga tider så får man offra sin sovmorgon. Var väldigt sugen på att avboka tiden men bet ihop. Därefter blev det några snabba ärenden på stan med akutköp innan Maria skulle komma till mig för lite styling inför kvällens bröllop. Timmarna försvann och helt plötsligt var det 20 min kvar till vigsel. BRÅTTOM!!! Bröllopet var ljuvligt och jag kommer skriva ett separat inlägg i veckan (vill bara avverka lägret först).
Kom i säng väldigt sent och sov cirka 3 timmar innan det var dags för inventering på SG Interiör. Det brukar gå undan när vi gör det men denna söndag var vi alla väldigt långsamma och sega pga. bröllopet. Jag brukar tycka om att inventera men helt ärligt längtade jag mest tillbaka till sängen. När vi var någorlunda klara strax efter 17.00 var jag vrålhungrig och snabbade mig hem för att äta innan styrkagenomgång med alla styrkainstruktörer. Jag kom aldrig iväg.
Jag satte mig i soffan och åt min mat och kom sedan inte upp... jag hade NOLL energi. Bara tanken på att resa mig upp, ta mig utanfördörren, till plus, lassa på vikter, träna och tjoa fick mig att rysa. Det kändes inte vidare bra gentemot kollegorna att avstå men jag hade inte tagit in någon info ändå. Får lösa det på annat sätt. Söndagskvällen bestod av massa snacks, Irene Huss och visning av cirka 400 bröllopsbilder. Har nog raderat över 100 st men det är bättre att fota för mycket än för lite vid sådana tillfällen.Här kommer några bilder från vårt läger. Håll tillgodo.
Natti natti

Inga kommentarer: