fredag 24 september 2010

Gripen

... av Gripen.
På fredagkvällar mellan 18.15-19.30 har jag spinningpass med GBK, Gripen Bandyklubb. Idag var de bara 4 st och det kändes väl så där inspirerande. På eget initiativ satte de sig längst fram på en rad och vi satte igång. I vanliga fall ska de ligga stabilt på 85% av sin maxpuls under större delen av passet men idag lade vi till lite intervaller.
När de legat på 85% i cirka 40 minuter satte vi igång med långa intervaller på 90% av max. 2 minuter arbete & 1 minut vila x 8. Jag trodde de skulle ramla av cyklarna efter andra omgången men de kämpade på GALET bra och jag kom helt av mig i mitt egna trampande. Deras puls låg på cirka 93-97% i varenda intervall och de gav sig inte för en sekund. GRYMT!!!
Jag fick slita blicken från activiotavlan för att hålla koll på tidtagningen och helt plötsligt var passet slut. Fortsätter de så här så kommer de vara starka när säsongen drar igång. Härligt!

Inga kommentarer: