tisdag 7 september 2010

Humanity for all

Jag har länge hört talas om armband med text som visar att man stöder någon typ av välgörenhet. Det har verkat intressant men jag har liksom inte letat efter dem då jag inte vetat vad de hetat. I somras fick jag syn på dem och nu har de dykt upp i Trollhättan på SG Interiör.
De är grymt snygga och passar både till vardag och fest. Det värmer ocså i hjärtat när man vet att 25% av kostnaden går till välgörenhet.
För er som vill veta lite mer om dessa armband kommer här lite fakta:
* Humanity grundades 2007 av Helena Cho & Tammy Hotsenpiller
* Blandar konst och skriven text med mode
* Uppmärksammar mänskliga rättigheter och miljöfrågor
* Humanity vill öka medvetenheten världen över, med modeindustrin som kanal
* Humanity gör inte bara armband utan även kläder. T.ex har de gjort en grön t-shirt med "10 ways to go green".
Varje gång jag är inne på SG Interiör så står jag och kikar på armbanden och idag slog jag till och köpte ett. Från början ville jag ha ett brunt, när jag gick in i affären skulle jag köpa ett grönt men efter lite provande blev det orangefärgade. Rätt val?
Kanske slutar med att man får köpa ett nytt till våren... detta ska slitas med hälsan!

Årets första julklappstips!
399kr och det passar både tjejer, killar, damer och herrar.
http://www.humanityforall.com/

Inga kommentarer: