torsdag 16 september 2010

Kungarna av Tylösand

Förra veckan kliade det i mina fingrar av skrivlust efter att jag sett premiären av skandalsåpan "Kungarna av Tylösand". Jag höll mig, dels för att ge det en andra chans och dels för att inte klanka ner på något som en vän (f.d arbetskamrat på Sunwing) valt att delta i. Hittills har hon skött sig helt ok och jag hoppas att hon inte tar följande kritik för personligt.

SERIÖST!!!!!! Vad är det för ett skitprogram? VAD GÅR DET UT PÅ?
Jag trodde att de hade ett uppdrag, att de skulle sköta en butik eller liknande men efter att ha sett två avsnitt så verkar jobbet vara en bisyssla om man inte är bakis eller packad.
Vad får man ut av att vara med i detta? En stämpel av oseriositet som kommer hänga med en bra tid in i framtida livet. Vem kommer vilja anställa någon av dessa galna människor?
Visst, en liten turné kommer de säkert ut på. Högstadieelever tycker nog att de är lite coola och galna men andra kommer skaka på huvudet och neka en anställning.
Självklart ska man ha kul i livet. ABSOLUT! Ingen tvekan om det! Men varför vill man festa i 30 dagar när någon filmar? Vill man inte visa sitt bästa jag i tv? Göra positiv reklam för sig själv?

Några händelser som är värda att kommentera:
* Rang: "Det blir alltid så här när jag är i en ny grupp... det funkar aldrig". Hmm, undra varför? Beror det alltid på alla andra eller gör du själv något som kanske kan uppfattas som LITE irriterande. Ett litet tips: Slicka inte främmande folk i ansiktet.
* Jockiboi: Ringer sin flickvän och några minuter senare låter han en annan tjej både titta på och röra vid sin.... fortsätter inte ens skriva, skandal.
* Nemo: Tre tjejer på 3 (?) dagar. Om målet är att ligga med så många tjejer som möjligt kan man väl lika gärna ställa upp i en porrfilm istället. Då får man ju betalt dessutom.
* Tatueringarna: Om man ska pryda sin kropp med en symbol borde det väl vara något man är stolt över. Är man stolt över att ha varit full i tv? Och efter max en vecka?

Jaja... moraltanten har yttrat sig ännu en gång. DE får göra som DE vill och jag försöker verkligen förstå VARFÖR?? Jag vill oftast hitta en mening... mer än svaret; man lever bara en gång. Om man nu bara lever en gång så känns det som att man vill ta vara på den gången och göra så bra ifrån sig som möjligt. Tur att vi blir stolta över olika saker!

Inga kommentarer: