tisdag 14 september 2010

Provsmakning av te

Igår när jag hade pass på Älvhögsborg och hade pass så började jag & Maria i receptionen att prata om te. De har köpt in Khoisan Tea till cafét och när jag fick läsa om det så lät det riktigt bra. De ska vara bra för nervsystemet, motverka förstoppning, ha en lugnande inverkan m.m. Jag testade Rooibos & honeybush igår kväll och imorse blev det Rooibos vanilla.

Rooibos & honeybush var helt ok. Det känns på något sätt att det är koffeinfritt... smaken är mildare/mjukare. Min smakupplevelse blir kanske inte heller helt korrekt då jag har en sked honung och lite mjölk i mitt te. Jag tycker smaken påminner om nypon, inte nyponsoppa men nyponte.
Rooibos Vanilla slank också ner men det var ingen kulinarisk smakupplevelse. Det var ett gott te men vaniljsmaken saknades.

Nyttiga teer som jag kan rekommendera om ni vill ta en fika på Arena Älvhögsborg. Ska ni köpa med er te hem till mysiga höstkvällar så finns det bättre alternativ på t.ex Mejeriet.

Inga kommentarer: