tisdag 14 september 2010

Vilket jobb!

Ännu en solskensdag på jobbet.
Idag har jag tillbringat ca 4.5 timmar ute i solen tillsammans med mina arbetslagskamrater och elever i år 8. På schemat stod det KAJAK.
Nej, ingen friluftsdag, bara en helt vanlig idrottslektion! Det är ju galet! Tänk om man hade fått göra sådant i skolan.... shit va kul.
Vi hade delat upp eleverna i sina klasser och hade en 3-rull med dem. 1 grupp paddlade, 1 grupp bowlade och 1 grupp gick en promenad runt Spikön. Dagen flöt på väldigt bra och eleverna var mycket positiva... men blöta.
Skulle gissa på att i varje fall en tredjedel välte med sin kajak, brrrr. Kanotklubben var dock snäll och lånade ut sin bastu till dem. När det spred sig var det ännu fler som välte. Hmmm... var det bastun som lockade lite där tro??
De som inte välte kämpade på och utvecklade snabbt sin paddlingsförmåga. Jag blev allt lite sugen men med tanke på helgens förkylning vågade jag inte riskera att bli kall. Vi har ju två tillfällen till denna veckan så jag får fler chanser.

Inga kommentarer: