tisdag 28 september 2010

New new new

Denna tisdag har bestått av en massa nya saker, mestadels shopping men även lite annat.
Det började med att elevernas spanskalärare var sjuk och jag fick hoppa in. Hola! Qué tal?
Därefter har jag skrivit mitt första åtgärdsprogram inom grundskolan och gjort inlägg i kommunikationsforumet på skolan. Det är inte det lättaste när det är ett nytt program och en ny typ av dator. (Börjar dock tycka om MAC mer och mer för varje dag...)
Innan sista lektionen ringer det ett okänt nummer på min mobil. Jag svarar och möts av flygfrakt som är på väg till skolan med mina nya löparskor. Det är service det. Hmmm... har jag handlat för mycket på Nikestore om de vet vart jag brukar hålla till? De frågade om de skulle komma förbi MÅG, Frida eller Älvhögsborg.
Ivrig som ett barn på julafton sprang jag ner och mötte my postman och slet upp kartongen. Där var de; mina sprillans nya löpisar. My own design!
Hoppas att de kan få mig i form nu bara :)
På väg hem från jobbet cyklade jag förbi Thermal SPA för att köpa en ny ansiktskräm. Blev en med andra ingredienser i eftersom jag är så mycket utomhus. De kan sina grejer där på Thermal. Jag rekommenderar verkligen ett besök där. Riktigt bra produkter också, till humana priser. Medan jag väntade på min tur fastnade jag för en "Dark chocolate bodyscrub". Den fick också följa med i påsen och den får invigas i helgen. Mums.
Stannade till på Bokia för att köpa ny tippex och då hade de ett bra erbjudande på pocketböcker. 2 för 99kr och en viss del (tyvärr bara 3 kr) går till bröstcancerfonden. Jag slog till på Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst" som verkar lite smårolig samt "Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert. Av tre andleningar:
1. Baksidetexten lockade mig
2. En vän, Liza, gav den en bra recension i sin blogg (http://lalalaizza.blogspot.com/)
3. Den kommer snart på bio.
Fick sedan snabba mig hem för att hinna äta lite innan mina pass. När jag jag öppnar dörren har det kommit ett paket från http://www.discshop.se/. Jag råkade hamna på den sidan igår när jag p.g.a besöket uppe i skidstugan loggade in på http://www.vasaloppet.se/. Klickade hem en dvd "Så gör du ditt bästa Vasalopp" och den levererades redan idag. Otroligt snabbt! Nu ska jag bara anmäla mig till loppet också.
Herregud vilken dag och vad mycket saker. Hoppas nu att alla räkningar är dragna så att jag inte övershoppat.... hihihiihi. Det är nog ingen fara, på nikestore betalar man i förväg. Tur det och riktigt gött att hämta ut något som redan är betalt.

Nu kvällsmat och läggdags... cykel 07.00 och sedan Edsborg hela dagen. Friidrott med år 6.

1 kommentar:

Pernille sa...

Once you go MAC, you never go back! ;D