måndag 27 september 2010

Orientering

Bild tagen med datorns webcam i programmet Photo Booth.

Fascineras återigen av tekniken. Befinner mig just nu vid Skidstugan i Strömslund med år 7. Orienteringsdag med poängorientering. De har en viss tid på sig och ska samla så många kontroller som möjligt, 30 maximum. Kontrollerna är värda olika många poäng beroende på svårighetsgrad. Jag tycker om denna variant då ALLA kan delta och själva välja sin nivå.

Jag har precis gått en sväng, blir rätt kallt att sitta still i 4 timmar. Jag tog med mig en karta och tog 6 kontroller, 50 poäng. Jippi! Det är fasen kul att orientera. Jag kanske borde låna med mig en karta och ett startkort hem och bege mig hit en kväll och springa runt?

När jag strosade runt i spåret fick jag lite minnen från i vintras när jag stakade mig runt här på mina skidor för att få lite mil i benen innan Vasaloppet. Kanske dags att logga in på deras hemsida och anmäla mig igen?

Inga kommentarer: