söndag 17 oktober 2010

Photosession

Idag var jag & Mattias ute och fotade. Han håller på med ett litet fotoprojekt och jag måste ta bilder att skicka in till fotokursen jag gick i somras. För att få "rätt" ljus åkte vi ut i tid för att se solen gå upp. Kändes väl sådär att ställa klockan tidigare än vanligt, på veckans enda lediga dag! Men men, vill jag bli bättre så måste jag börja öva och prova mig fram.
Jag konstaterade ganska snabbt att jag är en otålig fotograf. Jag tog max 5 bilder per motiv och har svårt att SE de perfekta bilderna. Synd! Jag ser hur fantastiskt vackert det är och tar en bild. När jag sedan kollar på bildskärmen tycker jag inte att bilden blir riktigt rättvis men det kommer väl förhoppningsvis. Får börja spana in Mattias bilder lite mer och tålmodigt lyssna.
Efter lite drygt en timme började jag frysa kraftigt och då blev jag än mindre seriös... klickade lite hur som helst och svansade mest efter Mattias och fotade honom, hihihi. Lite irriterande kan jag tro. Jag har dock lovat både mig själv och honom att det ska bli fler tillfällen. Mer kläder, varm dryck och förbestämda motiv så blir det bra.
Ett riktigt vackert Ferdinand-träd :)

2 kommentarer:

Liza sa...

Gud va duktig du är Pappi! Jag är mäkta imponerad ... =)

Linda sa...

fantastiska bilder!!!!! Ser fram emot att även ta del av Mathias foton!!!!!