fredag 29 oktober 2010

Veckans träning

Puh!
På 3 veckor har jag haft cirka 23 boxingpass och 5 combatpass. Inte konstigt att jag är trött i mina axlar. Denna stora mängd av en och samma träning beror på att vi haft ett sådant moment med eleverna för tillfället och jag har då haft boxing 2 ggr med alla klasser i 7:an, 8:an och 9:an. Utöver detta har jag haft mina pass vnaliga pass på Älvhögsborg samt tränat lite inför mitt & FJ's pass och även inför kettlebell-SM.
Rätt skönt att det är lov nästa vecka och att vi därefter går in på nya moment.

Hur har "den vanliga träningen" sett ut i veckan?
* Måndag - Bodycombat: helt förvirrad och snurrig.
* Tisdag - hade styrkapass och sedan ett boxingpass. Bara 10 deltagare på boxingen med de slet otroligt bra.
* Onsdag - började dagen med ett cykelpass. Trött på grund av att jag satte ihop passet natten innan men blev nöjd med låtvalen och gick därifrån nöjd och lagom trött. Avslutade sedan dagen med Bodybalance och där går det framåt, sakta men säkert. Balansen är jag bra på men jag har fortfarande lite tokigheter här och var som gör att en del övningar är riktigt svåra.
Jag ska fortsätta och jag ska få ordning på det hela.
* Torsdag - skulle ha boxats med Mattias men ringde och avbokade. Det kändes lite overkill att göra det INNAN det var dags att åka till Sportlife och vara med på deras SpecialCombat 90 min. Det var kul att komma utanför Älvhögsborgs väggar och det är alltid inspirerande att köra för andra instruktörer. Vissa saker gör man bättre och vissa saker kan man anamma och ta till sig.
* Fredag (idag) - efter boxpassen med eleverna träffades jag & Daniel för att köra kettlebell. Vi körde en riktig omgång, alltså 10 minuter med 12 kg för mig och sedan gjorde jag några kortare omgångar med 16 kg. Kändes helt ok med tanke på hur lite vi har kört. Nu ska jag bränna ut en skiva och slänga i mig lite mat. Sedan är det dags för mitt & FJ's specialpass; Ultimate fighting. Ska bli superkul!
*Helgen - ingen aning. Borde verkligen gå ut och springa men får se vad som händer.
Tjejkväll efter passet så jag skriver om det sent ikväll eller imorgon.
Ha nu en trevlig afton med massa fredagsmys!

Inga kommentarer: