söndag 28 november 2010

1:a advent

Jaha... helgen är över och imorgon börjar en ny arbetsvecka.
Denna helg har gått snabbare än vanligt men jag är ändå nöjd med innehållet.

Lördagen började med ett cykelpass. Askul! Jag hade satt ihop ett nytt pass och musiken gick verkligen hem hos de 30 deltagare som trotsade snön och tog sig till Älvhögsborg vid 10-snåret. Mest tjoande blev det vid låt 7: Mikronfonkåt med September
Jag förstod att det inte bara är jag som har kollat på "Så mycket bättre" under hösten. Synd för träningens skull att den är så kort bara. Jag gjorde det till en pulshöjare där vi stod upp nästan hela låten och trampade ganska tungt. Härligt!
Efter passet ägnade jag några timmar på Kungsgatan 57 för att klippas och färgas. Jag är nu väldigt mörkhårig och det känns riktigt bra att vara av med den dassiga färgen med grå stänk.
Pyntade sedan lite här hemma innan det var dags för en kväll på Butlers, med jobb alltså.
Kvällen flöt på med mycket folk hela tiden och alla var väldigt trevliga. Sånt gillar vi =)

Eftersom jag inte kom i säng förrän 04.00 så var jag lite småtrött när jag gick till Älvhögsborg imorse för att jobba i receptionen mellan 11-17. Det gick dock hur bra som helst. Det funkar bra att jobba med Maria & Anna och det var en jämn behaglig
ström av besökare. I
nledde arbetspasset med att smita iväg och kolla på Zacharias som var med i FunkyBoys-uppvisningen i A-hallen. Fy fasen vad sött alltså. Massvis av stolta barn i olika åldrar som övat in danser under 10 veckor och sedan får showa loss för släkt och vänner.
Jag hann se tre grupper och såklart var grabbgänget bäst. Man är van vid att se tjejer i små söta dräkter som vippar runt, men det var nytt för mig att se ett megagäng med grabbar i åldern 7-12år på scenen. De hade kepsar på snedd, coola t-shirts och lösa brallor. Så häftiga och deras dans var underbar. Jag fotade som en tok. Tur att jag inte har egna barn alltså, jag hade blivit översentimental och spruckit av stolthet. Min plutt har ju blivit stor. Det får räcka nu!
(Övre bilden: Svart t-shirt med rosa hörlurar, jeans och blårutig keps)

Inga kommentarer: