torsdag 4 november 2010

Fight night

I fredags hade jag & FJ (Fredrik Johansson) månadens afterworkpass på Arena Älvhögsborg.
Förra månaden hade Bedros ett Videodance så vi ville göra raka motsatsen och bytte dans mot fight. Det har varit på gång i drygt ett och ett halvt år då FJ hade lite Ginastica Naturale med oss i personalen på en personaldag. Svinkul och mitt intresse för detta väcktes. Vi har sedan pratat om det lite titt som tätt men till slut så spikade vi bara ett datum. Yes!

Vi har tränat ihop oss några gånger och i fredags var det alltså dags. Passet var fullbokat och det var både mer och mindre kända ansikten med på passet. Tacksamt nog var de jämnt antal och alla fick en partner att köra med. Perfekt!
Efter 15 minuter uppvärmning sprutade svetten från deltagarna och det var då dags att köra igång med de riktiga övningarna. Med inspiration från både box och FJ's kampsportsvärld blev det en härlig blandning. Mycket skratt, en hel del svett, ännu mer sprakar och en del närkontakt formade passet och alla kämpade på otroligt bra.

Vi råkade dra över 15 minuter på passet men det var ingen som hade lagt märke till detta och det tar vi som ett bra betyg. Många har även kommit fram i efterhand och bett om en uppföljare och det har vi mer än gärna! Jippi!
Det var grymt kul att ha pass med FJ för han är så otroligt duktig. Stark, smidig, explosiv och pedagogisk. Alltså lät jag honom visa de flesta övningarna. Det ser så himla lätt ut då :)

Vill man träna för honom så har han startat upp Brasiliansk Jiu Jutsi (hoppas jag stavade rätt) här i Trollhättan och träningarna är på tisdagar och söndagar. Vad jag har hört så är det ruskigt bra... får se om jag vågar mig dit.

Här kommer lite bilder från passet:



Det blev goa skratt när medlemmarna skulle övervinna sin rädsla & hoppa upp i någon annans famn... men de lyckades :)

Inga kommentarer: