fredag 28 januari 2011

3/30 Ett härligt idrottsminne

Sitter nu i bilen med Bedros och Jenny på väg upp till Stockholm och The Nike Blast. Yeeehooo! Mina förväntningar bara växer och växer ju mer de berättar om tidigare år. Spännande.
Inlägg 3 i bloggutmaningen ska handla om ett härligt idrottsminne och då finns det 4 händelser som jag vill nämna.

1. SM-guld i kettlebell.
Har inte förstått ännu hur det gick till men helt plötsligt hade jag lyckats göra 176 repetitioner med 12 kg och vann :) Nu väntar rankningsförsök med 16 kg eller 24 kg.
2. Vasaloppet; Öppet Spår 2010.
Jag tog mig igenom 9 mil på längdskidor lite drygt en månad efter att jag hade införskaffat skidorna. Jag tog det i min takt och njöt av de små "fikapauserna" och tog något foto här och var. Planen var att jag i år skulle åka igen och försöka satsa på en bra tid. Får se hur det blir med det. En månad kvar och jag har precis tagit ner skidorna från vinden... hmmm.
3. BodyCombat på vårt invigningskonvent av Arena Älvhögsborg. En scen i Nya Hallen och ett "Best of Combat"-program inför massa taggade deltagare och peppande publik.
4. Simkurs
Jag har länge velat "börja i något" för att lära mig något nytt. Min kollega Fredrik har pratat väldigt mycket om simning och det känns som en bra idrott. Bra för kroppen och toppen att kunna i vardagliga livet. Igår var det så dags för mig och min lillasyster att hoppa i bassängen och börja vår karriär som simmare. En nybörjarkurs på 16 gånger. Oj, vad jag skrattade. Jag insåg plötsligt att jag tidigare sysslat med tantsim. Va fasen! Nu ska jag lära mig frånskjut, andning, armtag, bentag, streamline och att hålla rumpan närmare ytan.

Inga kommentarer: