onsdag 19 januari 2011

Spinning & paintball

Jag ser ljuset i tunneln!
Två galet intensiva veckor går mot sitt slut.
De senaste dagarna har präglats av jobb och sena nätter med inövning av nya program (styrka, spinning & combat), planering av pappas kommande 60-årsfest och strukturering av en bra vårtermin.
  • I tre veckor har vi en 3-rull för våra elever i år 7-9 med badminton, taekwondo och spinning. Jag ansvarar för spinningen och har således två cykelpass på måndag, torsdag och fredag morgon under denna period. Börjar kännas i rumpan!
  • Bodycombat 46 hade premiär i lördags - grymt bra! I måndags hade jag det själv för första gången och jag tycker att det gick helt ok. Om cirka 4 veckor när man är lite varmare i kläderna kommer programmet att sitta bättre och då kan man börja leverera på riktigt.
  • Nytt styrka igår och det fick också finfint. Bra musik och lite mer pump. Tror vi kommer se resultat av detta program. Me like - ska börja med att lägga på lite mer vikter!
  • Förra veckan fick mina elever i år 6 skriva ner vad de helst vill göra på idrotten. Lapparna var anonyma och jag gjorde sedan en sammanställning. Högst upp kom dans och på en stark andraplats kom PAINTBALL. Jag kollade upp vad denna aktivitet innebär i skolsammanhang och tillgodosåg mina elevers önskan idag. Oh my god! De var som tokiga. Alla jobbade, tjoade, sprang och offrade sig. Mycket stim och en hel del "nu stannar vi och förtydligar reglerna" men otroligt bra ös. Kul!! Imorgon ska de ha taekwondo. Jag får en chans att sitta vid sidan och observera dem vilket är väldigt värdefullt men jag hoppas även på att få vara med och testa lite.

En liten sammanfattning av mitt, för tillfället inte så spännande men väldigt härliga, liv.
Nu blir det en avokadomacka, en kopp te, lite jobb och sedan sängen med ett rykande färskt nummer av Fitness Magazine!

Inga kommentarer: