lördag 12 februari 2011

17/30 Mitt motto

Jag gillar citat av olika slag och tycker att mycket klokt blivit sagt genom åren och det finns många bra motton; Fånga dagen, Allt går om man vill, Som man bäddar får man ligga osv, Man måste våga för att vinna, Bara den som fallit kan resa sig, Siktar man mot regnbågen får man tåla lite regn, Bara en död fisk följer strömmen :)

Dessa två är väl de jag använder mest:
- Äta bör man annars dör man
En klasskompis i högstadiet sa alltid så när vi fick kommentarer om att vi åt för mycket för att vara tjejer.
- Varför vara sur/ledsen när man kan vara glad?
En fråga jag ställer till personer som undrar varför jag går runt och är glad hela tiden. Jag tycker inte jag är det men jag upplever att det tar mer energi att vara arg/ledsen än att vara glad så därför är jag hellre det.
Mitt personalfoto på Fridaskolans vägg. Tog en bild på det häromdagen när jag fick syn på mig själv i ljust hår... det var ett bra tag sedan. Tror dock jag behåller mitt mörka ett tag till :)

Inga kommentarer: