söndag 13 februari 2011

18/30 En fredagkväll unnar jag mig gärna

Fredagar har alltid varit den dag då jag jobbar som mest. Först på skolan och sedan har jag en stående tid i receptionen från 13.30-20.30 varannan fredag men det blir lätt oftare. Jag har inget emot detta då de flesta jag känner också är upptagna på fredagar och om jag hade slutat 16 så hade jag antagligen gått hem och stensomnat ändå.
Fredagar är rätt så trevliga i receptionen eftersom kunderna är glada och mer pratsamma än vanligt. De ska sola inför helgens trevligheter och kör extra hårt för att kunna njuta av lite mer fredagsmys.

Vid 20.30 när jag kommer innanför dörren brukar jag unna mig god mat framför något lättsamt tv-program som Let's dance eller Idol m.m. Jojjo brukar göra mig sällskap och uppkrupna i soffan i våra myskläder så är det avslappnade, harmoniska kvällar. Ibland blir det hämtmat, ibland lagar vi själva och ibland är vi inte så hunriga utan går direkt lös på godis eller chips. Fredagar ska man inte behöva tänka på vad som är bra, dåligt, nyttigt och onyttigt. Då ska man bara unna sig det man vill ha och njuta av det!
Wokade grönsaker med kyckling i fajitasbröd är väldigt smarrigt och smidigt :)

Inga kommentarer: