måndag 14 februari 2011

19/30 Hälsa för mig...

... är när man har balans i livet när det gäller kost, träning, dygnsrytm, vänner och arbete.
Här kommer det unikt svenska ordet LAGOM in.
Om man äter, tränar, sover och jobbar lagom mycket så hinner man även med det social umgänget och det tror jag spelar står roll för vår hälsa. En balans, en harmoni i livets olika delar har en positiv inverkan på vår hälsa.

Det är lätt att någon av dessa delar tar överhanden i vissa perioder och så måste det få vara, om det sker under kontroll och under begränsad tid.

Jag ska nu ta detta jag skriver på allvar och därför lägga mig nu på direkten. Den senaste tiden har jag slarvat med sömnen och jag känner faktiskt att min hälsa påverkas. Trött (såklart) och lite butter och inte alls lika energisk och pigg på saker och ting. Inte bra.

Idag på Alla Hjärtans dag har jag piggat upp mig själv med en fin liten disktrasa från SG.
Vad tycker ni?
Text: Kärlek är en ren diskbänk :)

Inga kommentarer: